Varför namnet brusnonstop?
Ja, det undrar vi också. Vår opretentiösa grundtanke var att hitta ett kul namn till en blogg med anknytning till marknadskommunikation, då vi är tre tjejer som läser marknadsekonomprogrammet på Internationella handelshögskolan i Jönköping, och bloggen gör vi i anslutning till studierna. Om ni vill läsa mer om oss (Annelie, Sofia och Sophia) kan du klicka på länken under profilbilden där det står brusnonstop-tjejerna.
En tinnitus-patient skulle definitivt säga att det är hur dåligt som helst men om vi tänker på definitionen av bra och dåligt utifrån vem som tycker att det är bra eller dåligt blir det mer komplicerat. Ett företag kan ju tycka att det är jättebra med ökade marknadsföringsinsatser som ska leda till ökad lönsamhet medan en konsument som inte tillhör målgruppen kanske upplever marknadskommunikationen negativt. Vad som är bra eller dåligt med den komplexa marknadskommunikationen och ett konstant brus ska vi försöka illustrera under några veckor på denna blogg.
Ja, antagligen för att du är intresserad av marknadskommunikation och nyfiken på vad just vi hittar i vår omgivning beroende av vilka vi är. Här kommer vi att lägga in olika typer av marknadskommunikation och fundera över varför företagen valt att använda just den typen av kommunikation och hur den påverkar oss. Så det finns alltså flera skäl att just du ska ”stay tuned”. Dessutom finns vi i detta media (Internet) som låter oss agera nonstop och det är ju just det som det handlar om = Brus Nonstop!